Spišský hrad

29. apríla 2012, robertko, Nezaradené

Dávnejšie to bolo, keď som bol takisto na Spišskom hrade. Tento článok som písal asi pred pol rokom, myslím že to bolo ešte v jeseni 2011, keď som večer prišiel domov, a bol som neskutočne unesený z tohto mega hradu.

Parkovisko nájdeme pod hradom, cena za parkovanie je 2 € za osobné auto a deň. Vstupné do hradu je 5 € so sprievodcom a 4 € bez sprievodcu. Silueta Spišského hradu, rozlohou najväčšieho hradného komplexu na slovenských a jedného z najväčších v strednej Európe, je viditeľná už z veľkej diaľky. Bola to krása. Neopísateľné…vždy som ho túžil vidieť…zblízka, zďaleka, bolo mi to jedno, hlavne naživo, a nielen na obrázku. Rozloha hradu je 4 hektáre. Hrad tvoria Horný, Stredný a Dolný hrad. Hornému hradu dominuje valcovitá veža zo 13. storočia. Aj tá je verejnosti prístupná a z jej okien je prekrásny výhľad do okolia. V 14. storočia sa hrad rozšíril na dvojnásobnú rozlohu o Stredný hrad. V prvej polovici 15. storočia bol komplex opravený a rozšírený o Dolný hrad. Od 17. storočia hrad pustatil a dielo skazy dokonal požiar hradu roku 1780. Cennú pamiatku sa však podarilo zachrániť a tak je hrad od roku 1993 zapísaný na zoznam svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Je tu umiestnená aj expozícia o dejinách hradu, súčasťou je aj hradná kaplnka.